In slechts enkele seconden van nekpijn af met deze handdoektruc

Pijn in je nek kan echt je dag verpesten. Het kan veroorzaakt worden door plotselinge hoofdbewegingen of een verkeerde slaaphouding, maar ook door overspanning of ziekte. Gewoonlijk duurt de pijn maar een paar dagen, maar er is een manier om er veel sneller van af te zijn.

Zo kom je snel en gemakkelijk af van die vervelende pijn in je nek...

pinterest

Er zijn veel verschillende manieren om met nekpijn om te gaan: massages, een warm bad en medicijnen kunnen de spieren ontspannen en verlichting bieden. Maar deze oefening beëindigd niet alleen de pijn, maar kan ook voorkomen dat de pijn weer terugkeert. En het enige wat je nodig hebt is een handdoek.

Je kunt een handdoek gebruiken om een hefboomwerking te creëren zodat je je hoofd rechts, links en naar achter kunt bewegen zonder spanning of druk. Deze methode biedt tal van oefeningen die je kunt uitproberen.

De eerste stap is op een stoel zitten en ontspannen met je wervelkolom zo recht mogelijk. De achterleuning van de stoel moet niet te hoog zijn. Leg nu de handdoek over je nekspieren zodat de bovenrand tot oorhoogte komt en de rest als een cape over je rug hangt. Houd de punten van de handdoek op ooghoogte en trek ze voorzichtig van links naar rechts. Laat je hoofd in deze beweging volgen.

Youtube/ physicaltherapyvideo

Zorg dat je lichaam stationair blijft van de hals naar beneden. En wees voorzichtig! Als de beweging juist nog meer pijn veroorzaakt, stop dan meteen.

Als je bijvoorbeeld alleen pijn hebt aan de rechterzijde, kun je beide puntjes van de handdoek met je linkerhand voor je gezicht houden en je rechterarm gewoon laten hangen.

Een volgende oefening vereist dat je je armen kruist voordat je de puntjes van de handdoek vastpakt. Hierbij houd je het linker puntje met je rechterhand vast en het rechter puntje met je linkerhand, beide op ooghoogte.

Youtube/ physicaltherapyvideo

Voor de volgende oefening houd je de handdoek net zo vast als bij de eerste oefening, maar dan beweeg je je hoofd voorzichtig naar achter. Houd de puntjes op ooghoogte en trek je hoofd in die richting. Nadat je dit een paar keer hebt gedaan, kun je de handdoek iets lager plaatsen.

Youtube/ physicaltherapyvideo

In de volgende fase rol je de handdoek zo dat je een rol in je nek hebt liggen. Hiermee geef je tegelijkertijd een training voor je schouders.

Deze video toont gedetailleerder alle verschillende oefeningen...

Wie had nu gedacht dat een handdoek zoveel verschillende toepassingen had? Maar als je deze oefeningen probeert, stop dan direct als je pijn voelt — ernstige of chronische nekpijn moet altijd behandeld worden door een medische deskundige.

Bron:

shareably

Reacties

Ook interessant